Az iskolai nyelvoktatás miért kevés? 2018.09.15.

Az iskolai nyelvoktatás miért kevés?

Bizonyára több cikket olvastál már a pedagógusok terheltségéről. Ez nagy szerepet játszik abban, hogy az egyes diákokra mennyi idő és odafigyelés jut  angolon.

Arról már nem is beszélve, hogy egy nyelvtanárnak túl sok mindent kell egyszerre átadnia, hogy valamelyest legalább követni tudja a tantervet. Ez egyébként valóban emberpróbáló, sokszor lehetetlennek bizonyuló feladat.

Gondoljuk csak el 45 perc alatt kell elvégezni a házi feladat ellenőrzését,a korábban megtanult anyag számonkérését,az új anyag leadását-gyakorlását.Ráadásul mindezt jobb esetben 10 fő feletti csoportokban,de nem ritka a 20 fő feletti létszám sem.

Ha egy gyermek hiányzik több óráról vagy nehezebben megy Neki a nyelvtanulás, nincs lehetőség egyéni fejlesztésre,pótlásra. 

Ha csak szóbelit gyakorolnának a diákok az órán,akkor sem jutna rájuk 2-3 percnél több.

Ebből adódik, hogy az íráskészség fejlesztésére jellemzően több idő jut, mint a szóbeli készségek trenírozására.Egészen egyszerűen nem elvárható, hogy egy órán minden diák hosszú perceket beszélgessen társaival és tanáraival angolul, hiszen így az íráskészség maradna vissza.

Márpedig másképpen nem várható el a gyerektől, hogy magabiztos szóbeli kommunikációra legyen képes, amikor angolul kell megszólalnia.

Mi a megoldás?

Figyelembe véve a gyerek terheltségi szintjét (milyen foglalkozásokra, szakkörökre, sportklubokba jár iskola után), beiktatható egy rugalmas programú,egyéni képességek fejlesztésére épülő tanfolyam, amely azokat a skilleket fejleszti, amelyeket a közoktatás parlagon kényszerül hagyni.

NÁLUNK EGYÉNI PROGRAMMAL,RUGALMAS IDŐBEOSZTÁSBAN FEJLESZTHETI A DIÁK AZ ANGOLJÁT.

KÉRDÉSEIDDEL KERESS MINKET BÁTRAN  /www.myschool-nyelviskola.hu/Bovebb-tajekoztatast-szeretnek/32/

 


Vissza az előző oldalra