A nyelvtanulási hibák 1. 2018.10.05.

Az elmúlt években külön figyelmet szenteltem annak, hogy utánajárjak, mi lehet az oka, hogy sokan oly nehezen tudnak csak megtanulni angolul. 

Ráakadtam 8 olyan gyakori problémára, és hibára, amelyek Önt is gátolhatják a tanulásban, és végül akár meghátrálásra is kényszeríthetik. Ha ezek közül csak kettőt elkövet, akkor is sokkal több idejébe kerül megtanulni angolul. 

Ha három vagy több hibát is elkövet, akkor lehet, hogy úgy érzi, Ön képtelen megtanulni angolul. Ezért szeretném, ha Ön is megismerné ezt a 8 hibát... 

Mi az a 8 leggyakoribb buktató, amelyek egy nyelvtanuló útjába állhatnak?

  1. mindig elölről kezdi a tanulást
  2. az órán nem mer megszólalni, mert nem biztos benne, hogy helyesen mondja az angol szavakat, mondatokat
  3. az órán nem érti meg a magyarázatot, és úgy megy haza, hogy nem mer visszakérdezni
  4. a kommunikáció helyett a nyelvtani ismeretek elsajátítására fekteti a hangsúlyt
  5. az angol szöveg meghallgatása helyett először inkább elolvassa a szöveget
  6. a fokozatosság hiánya, ami egy életre elveheti a kedvét az angoltanulástól
  7. nem rendszeresen foglalkozik az angollal, hanem alkalomszerűen
  8. a szavakat önmagában magolja, nem az egész mondatot jegyzi meg

  
1. hiba: mindig újra elölről kezdeni 

Természetesen Önnel is előfordulhat, hogy a tanulásban hosszabb szünetet kénytelen tartani. Ennek különböző okai lehetnek. Például utazás, betegség, speciális munka... stb. A lényeg, hogy ilyenkor megszakad a tanulási folyamat. 

Az érthető, hogy biztosra akar menni abban, hogy az alapok jók legyenek. A legnagyobb kudarcélményt viszont az okozza, hogy többször nekikezd a tanulásnak, és végül mégsem lesz elégedett az eredménnyel. Mindig elölről kezdeni az angoltanulást azért veszélyes, mert, bár az alapokat mindig elkezdi átismételni, sajnos, soha nem jut el odáig, ameddig valójában szeretne. 

Három-négyszeri újrakezdés után könnyedén úgy érezheti, hogy az angol egy nehezen megtanulható nyelv, és ez elveheti a kedvét a tanulástól. 

A tanulság 

Ne kezdje mindig újra. Még akkor se, ha úgy érzi, hogy a kihagyások miatt érdemes. Inkább vegyen részt egy szintfelmérésen. A szintfelmérést a legtöbb nyelviskola ingyen végzi. (Amelyik nem, ott érdemes megkérdezni, mi az oka...). 

A szintfelmérés után már tudja, hol tart. A szintjénél folytassa a tanulást. 
 

Megjegyzés: Saját érdekében kérem, hogy a szintjének megfelelő csoportba járjon, ne egy könnyebb, alacsonyabb szintre. 

Az alapok akkor lesznek a legjobbak, ha továbbmegy, és nem ugyanazt a pár leckét ismétli éveken át. A szintfelmérés szinte mindegyik nyelviskolában ingyenes. Azt célszerű megtanulnia, amit még nem tud! 


2. hiba: Az órán nem mer megszólalni a tanuló, mert nem biztos benne, hogy helyesen mondja a szavakat, mondatokat, és a tökéletességre törekszik 

A tökéletességre törekvés dicséretes. Ha rengeteg ideje és energiája van, tegye is bátran. 

Azonban, ha a tanulásra szánható ideje korlátozott, akkor kössön kompromisszumot, és csak azt tanulja meg, amire feltétlenül szüksége van. 

Az a tapasztalat, hogy az életben hiába ismeri valaki tökéletesen az angol nyelvtant, és hiába használja a nyelvet helyesen, ha szerényebb szókinccsel rendelkezik, általában hátrányba kerül azokkal szemben, akik nem bíbelődnek a nyelvtannal túl sokat, csak rakják egymás mellé a szavakat, ahogy tudják. Ők ugyanis folyékonyabban beszélnek, és jobban értik, amit mondanak nekik. 

Van, aki addig nem mer megszólalni, amíg nem biztos benne, hogy hibátlanul beszél. Fél, hogy kinevetik. Pedig ettől nem kell félni. 

Vajon, ha gyermekként addig nem szólalt volna meg, amíg tökéletesen nem tudott beszélni, akkor hány évesen mondta volna ki az első szavakat? Néha még felnőttként is vétünk nyelvtani hibákat! Akkor egy idegen nyelv tanulása közben miért ne lehetne hibázni? 

A hibázás együtt jár a tanulással. A nyelv lényege a kommunikáció, nem a tökéletesség! Nem kell minden szót megérteni ahhoz, hogy felfogjuk a lényeget. 

Szóval ez nem matematika, akkor is megértenek minket, ha nem teljesen helyesen fejezzük ki magunkat, ha néha rosszul ragozunk. Gondoljon rá, a kínai gyors éttermekben hogy beszélnek magyarul a kínaiak...mégis megy az üzlet... 


3. hiba: az órán nem érti meg a magyarázatot, úgy megy haza, hogy nem mer visszakérdezni 

Ha az órán megérti a magyarázatot, a példákat, akkor otthon már csak be kell gyakorolnia, és máris könnyedén megy az angol. 

Azonban, ha nem sikerül megérteni az órán hallottakat, akkor otthon kezdődik a kínlódás. "Hogy is van ez?" - és kezdődik az ismerősök, családtagok faggatása. Az egyik leggyakoribb oka a tanulás megszakításának, ha nem értette meg, mi az, amit be kellene gyakorolnia. 

Így hiányosak lesznek az alapok, amikre építhetné a később tanultakat, és előbb - utóbb úgy érzi majd, hogy káosz van a fejében. 

Ekkor jön az, hogy vagy abbahagyja az angoltanulást, vagy elmegy egy magántanárhoz, és ott kérdez. 

De vajon nem lenne-e egyszerűbb - és olcsóbb - az órán kérdezni? Tudom, hogy sokszor úgy gondolja az ember, "biztosan mindenki érti, csak én nem", és ezért nem meri újra megkérdezni azt, amit nem értett meg. 

De vajon akkor mi értelme lesz a tanulásnak? Ráadásul a tanára abban a hitben halad tovább, hogy mindenki mindent ért, és ezzel Önnek akár örökre elúszhat a lehetősége, hogy valaha is megértse az angol nyelvet! 


4. hiba: Nyelvtan nyelvtan hátán, brrr. 

Már volt róla szó, hogy sokkal fontosabb a nyelvtannál, hogy merjen megszólalni, kérdezni. Ha hibásan, akkor hibásan, a lényeg, hogy beszéljen. 

Tilos lebecsülni a beszéd fontosságát! Ön azért kezdett el tanulni, hogy angolul beszéljen, vagy azért, hogy ismerje az angol nyelvtant? Ugye érzi a különbséget? 

Természetesen a nyelvtannal is kell foglalkozni, csak nem aránytalanul sokat. Hiba, hogy itthon sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk a nyelvtanra, mint a beszédértésre vagy a beszédkészségre. 

Akinek nagy a szókincse, alig veszi észre a mindennapi beszédben a nyelvtan hiányát. Akinek a nagyon alapos nyelvtani ismeretei viszonylag szerény szókinccsel párosulnak, az csodálkozva tapasztalja, hogy egyesek milyen hibásan beszélnek, mégis milyen jól boldogulnak, szóban és írásban egyaránt. 

A szókincs fejlődésével a nyelvtani ismeretek is rendszereződnek, fejlődnek. 


A fenti hibák természetesen nem csak a nyelviskolai tanulásra érvényesek. Ha magántanárral vagy otthon egyedül tanul, akkor is fontos, hogy tisztában legyen velük. 


Legközelebb folytatjuk a következő 4 buktatóval. 
 

Ha fejleszteni szeretné az angolját rugalmas időbeosztásban,egyéni programmal szeretettel várjuk a MySchoolban!Kérjen időpontot egy bemutató órára most!. 

KÉRDÉSEIDDEL KERESS MINKET BÁTRAN:https://www.myschool-nyelviskola.hu/Bovebb-tajekoztatast-szeretnek/32/

 


Vissza az előző oldalra